Ostalo

Priprema bicikla za novu sezonu

Proleće nam se približava i donosi nam lepše vreme. Tako da je vreme da svoj bicikl probudite iz dubokog zimskog sna i počnete da ga pripremate za novu sezonu – osim ako niste jedan od onih hrabrijih biciklista kojima ni pola metra snega ne predstavlja problem.

1. Čišćenje bicikla

Prvi korak koji morate preduzeti pre samog postupka čišćenja je odmašćivanje pogonskih i svih ostalih elemenata na kojima su se nakupile masnoća i prljavština. Za to koristite tečnost ili sprej za čišćenje lanca. Kada ste odmastili sve delove, možete preći i na samo čišćenje. Najbolje bi bilo koristiti vlažnu krpu i šampon za pranje automobila, jer su obični deterdženti vrlo često previše abrazivni.

Nakon što ste detaljno očistili i osušili svoju biciklu, vreme je da pređete na podmazivanje. U tu svrhu koristite ulje za podmazivanje koje daje odlične rezultate na kiši. Podmažite lanac, šiftere, menjače, kočnice (na mestima gde se spajaju sa ramom), kao i sve ostale sklopove koji se pomeraju. 

2. Provera kočnica 

Kočnice regulišu brzinu kretanja, kao i zaustavljanje. Samim tim je ovaj korak i više nego bitan za bezbednu vožnju. Kontrolisanje brzine omogućava manevrisanje tokom skretanja, vožnje uzbrdo i nizbrdo.

Prvo što morate uraditi je pregledati pakne. Takođe, proverite i da li se obe troše istom brzinom. Ukoliko je jedna pakna istrošenija od druge, zakočite ručicom kočnice i posmatrajte ih. Trebale bi celom svojom površinom da nalegnu na felnu u istom trenutku. Ukoliko se to ne dešava, vreme je da ponovo podesite kočnice. Njihovo rastojanje se reguliše pritezanjem ili otpuštanjem šrafova sa krstastom glavom, sve dok rastojanje ne bude simetrično sa obe strane točka. Idealno rastojanje je 2 mm od same felne.

3. Provera kablova

Složićete se da je vrlo bitno da budu funkcionalne i u dobrom stanju. Proverite da li je plastično kućište negde nije puklo ili zarđalo, kao i to da li su sajle dovoljno zategnute. Ukoliko primetite da su oštećene ili istrošene, najbolje bi bilo da bicikl odnesete u servis, kako bi vam oni zamenili kablove, a ako znate kako, možete to uraditi i sami, ali to definitivno ne bismo preporučili onima koji nemaju iskustva.

4. Provera felni

Felne, bez njih se ni jedan bicikl ne bi pomerio iz mesta. 

Očistite ih krpom natopljenom sa malo alkohola i zatim proverite da li su negde oštećene. Nakon što ste to uradili, bicikl okrenite naopako i zavrtite točkove. Trebali bi da se okreću glatko i ikakvog trešenja. Ukoliko primetite da se ne obrću kao što bi trebalo, moguće je da postoji oštećenje na felnama. Takva oštećenja mogu izazvati neravnomerno trošenje guma i pakni, a samim tim i skratiti njihov životni vek. Takođe, može doći i do pucanja gume u toku vožnje, što Vas može dovesti u potencijalno opasnu situaciju. U tom slučaju, vreme je za zameni felni. Ipak, ukoliko felna nije oštećena, trebalo bi pritegnuti žbice.

5. Provera guma

Gume se nalaze oko felni i tu su da ih zaštite. Takođe, izvor su trenja sa zamljom i omogućavaju vožnju po raznim površinama. Proverite da li su gume puknute ili pokidane na bilo kom delu. Nemojte zaboraviti ni deo sa strane koji ne dodiruje zemlju. Unutrašnju gumu možete proveriti tako što ćete je potopiti u vodu i pritisnuti. Pojava mehurića je siguran znak da je guma zaista oštećena. Ukoliko se dvoumite oko toga da li da zamenite gumu ili ne, radije se odlučite za zamenu. Nova guma nije skupa, ali je zato esencijalna za bezbednu vožnju.

6. Provera pogona

Pogon obuhvata pedale, lanac, lančanik i menjač, a bitan je jer je on zapravo zasužan za prenos energije koju generišu vaše noge na zadnji točak koji pokreće bicikl.

Ponovo bicikl okrenite naopako i zavrtite zadnji točak. Dok se vrti, promenite sve brzine. Prebacivanje lanca sa zupčanika na zupčanik bi trebalo da prođe glatko.  Pregledajte lanac, lančanik, menjač i kasetu. Upamtite da se manji lanac brže troši od većih. Takođe, imajte na umu da je to deo koji se najčešće menja.

I zato pravac servis ili zasucite rukave i vidimo se na nekoj novoj avanturi